משרד ראשי

הצורן 4, נתניה.

טלפון משרד

052-2275541

דוא״ל משרד

office.electric2015@gmail.com

חשמל הוא אחד מכלי השירות החיוניים ביותר בבתים מודרניים. מהפעלת מכשירי החשמל והאלקטרוניקה שלנו ועד לשמירה על הבתים שלנו מוארים היטב, החשמל הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. עבור בוני בתים חדשים, התקנה נכונה של חשמל היא חלק מכריע בתהליך הבנייה. עם זאת, עם כל כך הרבה תקנות והנחיות לעקוב, זה יכול להיות מאתגר לנווט בתהליך. לכן בהובלת "אואקיל חשמל ואחזקה" ריכזנו את הפוסט הזה בבלוג  "מהן התקנות להתקנת חשמל בבתים חדשים?" לעזור לבעלי בתים ולבונים להבין את הדרישות והתקנות המסדירות התקנות חשמל בבתים חדשים.

בפוסט זה, נחקור את התקנות המרכזיות שעליהן בונים לפעול בעת התקנת חשמל בבתים חדשים. זה כולל הבנת החשיבות של שכירת חשמלאי מורשה, קבלת ההיתרים הדרושים ועמידה בתקני קוד החשמל הלאומי (NEC). כמו כן, נדון באמצעי הבטיחות השונים שעל בונים לנקוט בעת התקנת מערכות חשמל. בעזרת מידע זה, בוני בתים חדשים יכולים להבטיח כי מערכות החשמל שלהם מותקנות

1. הכר את חוקי הבנייה המקומיים.

כאשר מדובר בהתקנה חשמלית בבית חדש, חשוב להכיר ולקפיד על חוקי בנייה מקומיים. קודים אלה נקבעו כדי להבטיח שההתקנה החשמלית בטוחה, עומדת בתקנים מסוימים ועומדת בתקנות המקומיות. לפני תחילת כל עבודת חשמל, חיוני לחקור ולהבין את הקודים והתקנות הספציפיים לאזור שלך. התעלמות או התעלמות מתקנות אלו עלולה לגרום לא רק לעבודות חשמל לא בטוחות אלא גם להוביל לקנסות יקרים ולהשלכות משפטיות. לדוגמה, אזורים מסוימים עשויים לדרוש אישורים מסוימים או בדיקות לפני שניתן לבצע כל עבודת חשמל. על ידי הכרת חוקי הבנייה המקומיים והקפדה עליהם, אתה יכול להבטיח שההתקנה החשמלית שלך בטוחה, עומדת בתקן ותואמת לכל התקנות החלות.

2. קבל אישור לפני ההתקנה.

כדי להבטיח את בטיחות ההתקנה החשמלית שלכם בבית חדש, חשוב להכיר את התקנות שיש לפעול לפיהן. אחת התקנות המרכזיות שיש לזכור היא תמיד לקבל אישור לפני ההתקנה. המשמעות היא שעליך לקבל אישור מהרשויות המקומיות או מהגוף המנהל הרלוונטי לפני שתתקין מערכות חשמל בביתך. זאת על מנת להבטיח שההתקנה בטוחה ועומדת בקודים ובתקנות המתאימים. אי קבלת אישור עלולה לגרור קנסות ואף להליכים משפטיים, ועלולה גם להוות סיכון בטיחותי חמור לך ולמשפחתך. לכן הקפידו תמיד להקפיד על הנהלים והתקנות הדרושים בכל הנוגע להתקנת חשמל בביתכם.

3. תכנן את פריסת החשמל בקפידה.

כאשר מתכננים התקנת חשמל לבית חדש, חשוב לשקול היטב את הפריסה. זה כרוך בקביעת המיקום של שקעי חשמל, מתגים וגופי תאורה. חיוני להבטיח שלכל אזורי הבית תהיה גישה מספקת לחשמל, תוך מזעור הסיכון לסכנות חשמל או תאונות. יש לתכנן את מערך החשמל בהתאם לחוקי הבנייה והתקנות המקומיים, המציינים לעתים קרובות את המספר המינימלי של שקעי חשמל הנדרשים לכל חדר, כמו גם את המרחק בין שקעים למתגים. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את סוג החיווט והמפסקים שישמשו בהתקנה, כמו גם את הקיבולת של לוח החשמל כדי להבטיח שהוא יוכל להתמודד בבטחה עם דרישות החשמל של הבית. בסך הכל, תכנון קפדני של פריסת החשמל הוא חיוני להבטחת התקנת חשמל בטוחה ויעילה בבית חדש.

4. קבע את דרישות הזרם.

כאשר מדובר בהתקנת חשמל בבתים חדשים, חיוני לקבוע את הדרישות העדכניות לפני תחילת כל עבודה. שלב זה הוא קריטי מכיוון שהתקנות והתקנים להתקנת חשמל מתפתחים ללא הרף, וחשוב להקפיד על עמידה בקודים ובהנחיות העדכניים ביותר. יש חשיבות מכרעת לעבוד עם חשמלאי מוסמך הבקיא בקודים ובתקנות העדכניים ביותר כדי להבטיח שכל עבודות החשמל נעשות בצורה בטוחה וברמה הגבוהה ביותר. על ידי קביעת הדרישות הנוכחיות, תוכל גם להבטיח שמערכת החשמל שלך תהיה אמינה, יעילה ומסוגלת לענות על צרכי משק הבית שלך. אי עמידה בתקנות התקנות החשמל עלול לגרום לסכנות בטיחותיות, להשלכות משפטיות ולתיקונים יקרים, לכן חשוב לעשות זאת נכון בפעם הראשונה.

5. השתמש רק בחשמלאים מוסמכים.

כאשר מדובר בהתקנה חשמלית בבתים חדשים, חשוב להקפיד על תקנות והנחיות מסוימות כדי להבטיח בטיחות ועמידה בדרישות.
אחד הכללים החשובים ביותר הוא להשתמש רק בחשמלאים מוסמכים לתהליך ההתקנה. המשמעות היא שכירת אנשי מקצוע בעלי רישיון והכשרה להתקנת מערכות חשמל וציוד בהתאם לקודים המקומיים והארציים. לחשמלאים מוסמכים יש את הידע והמומחיות להבטיח שההתקנה נעשית בצורה בטוחה, תוך הימנעות מכל סכנה אפשרית כגון התחשמלות, שריפה או נזק לציוד. בנוסף, שימוש בחשמלאים מוסמכים מבטיח שההתקנה מתבצעת בצורה נכונה, וממזער את הסיכון לתקלות ותיקונים יקרים בעתיד. לכן, יש חשיבות מכרעת לתעדוף העסקת חשמלאים מוסמכים לכל התקנת חשמל בבתים חדשים.

6. פעל לפי הליכי החיווט המתאימים.

כאשר מדובר בהתקנה חשמלית בבתים חדשים, ביצוע נהלי חיווט נכונים הוא קריטי. זה לא רק יבטיח את בטיחות הדיירים, אלא גם יעזור למנוע בעיות חשמל ותקלות בעתיד. השלב הראשון הוא לקבוע את גודל וסוג החיווט הנכונים בהתבסס על העומס החשמלי וסוג המעגל. כל החוטים חייבים להיות מבודדים ומאובטחים כראוי כדי למנוע חשיפה ונזק. חשוב גם לעקוב אחר קודים ותקנות מקומיים למיקום והתקנה של תיבות חיבור, שקעים ומתגים. בנוסף, יש צורך בהארקה נכונה כדי להגן מפני נחשולי מתח חשמלי וסכנות הלם. הקדשת הזמן לביצוע התקנות והנהלים הללו במהלך תהליך התקנת החשמל תבטיח מערכת חשמל בטוחה ופונקציונלית לאורך שנים.

7. התקן מפסקים של תקלות הארקה.

מפרקי תקלות קרקע (GFI) הם מאפיין בטיחות חשוב במתקני חשמל. מכשירים אלה נועדו להגן על אנשים מפני התחשמלות הנגרמות מתקלות הארקה, המתרחשות כאשר זרם חשמלי עובר דרך לא מכוונת, כגון דרך גופו של אדם. GFIs פועלים על ידי ניטור מתמיד של זרימת החשמל וכיבוי החשמל למעגל אם הוא מזהה תקלת הארקה. ככזה, חשוב להתקין GFI באזורים שבהם נעשה שימוש במכשירי חשמל ליד מים, כגון בחדרי אמבטיה ומטבחים. קוד החשמל הלאומי (NEC) דורש שבכל הבתים החדשים יותקנו GFI באזורים אלה, כמו גם במקומות אחרים שבהם קיים סיכון להתחשמלות. אי עמידה בתקנות אלו עלולה לגרום לפציעה חמורה או אפילו למוות, וכן להשלכות משפטיות עבור בעל הבית או הקבלן האחראי על התקנת החשמל. לכן, חיוני לוודא ש-GFI מותקנים כראוי בכל המיקומים הרלוונטיים.

8. סמן את כל המפסקים.

בכל הנוגע להתקנת חשמל בבתים חדשים, חשוב להקפיד על תקנות ותקנים בתעשייה כדי להבטיח בטיחות. תקנה חשובה אחת שאסור להתעלם ממנה היא הסימון הנכון של כל מפסקי החשמל. זה כרוך בתווית של כל מפסק עם האזור או המכשיר המתאים שהוא שולט בו. הדבר יקל על התושבים לזהות ולכבות את אספקת החשמל במקרה חירום או בעת ביצוע עבודות תחזוקה. סימון כל המפסקים חיוני גם עבור חשמלאים בעת פתרון בעיות או ביצוע שינויים במערכת החשמל. חשוב לציין כי אי סימון נכון של מפסקים עלול לגרום לסכנות בטיחותיות, כגון התחשמלות או שריפה. לכן, הקפידו למלא אחר תקנה זו ולתייג כראוי את כל המפסקים במהלך תהליך ההתקנה החשמלית בביתכם החדש.

9. השתמשו בגדלים מתאימים של חוטים.

כאשר מדובר בהתקנה חשמלית בבתים חדשים, שימוש בגדלים מתאימים של חוטים הוא תקנה מכרעת שיש לפעול לפיה. החוטים המשמשים לחיבור חוטי חשמל וכבלים צריכים להתאים לגודל החוטים או הכבלים. שימוש בגודל לא נכון של חוטים עלול להוביל למספר בעיות כולל קשתות חשמליות, שעלולות לגרום לשריפות והתחשמלות. לכן חשוב לוודא שהחוטים שבהם נעשה שימוש מתאימים לגודל החוטים או הכבלים המחוברים. קודים חשמליים מספקים הנחיות לבחירת הגודל המתאים של החוטים בהתבסס על גודל החוטים או הכבלים המחוברים. הקפדה על הנחיות אלו מבטיחה כי מתקנים חשמליים בטוחים ועומדים בתקנים הנדרשים. חשוב לציין ששימוש בגודל הנכון של הברגה גם מבטיח שהחיבורים החשמליים מאובטחים, ומפחית את הסיכון לחיבורים רופפים ותקלות חשמל.

10. התקינו גלאי עשן וגלאי CO.

בכל הנוגע להתקנה חשמלית בבתים חדשים, חשוב לוודא שגלאי עשן וגלאי CO מותקנים בצורה נכונה ובהתאמה לתקנות. גלאי עשן הם מאפיין בטיחות חיוני בכל בית, שכן הם יכולים להתריע בפני הדיירים על נוכחות שריפה ולספק זמן יקר לפינוי. גלאי CO חשובים באותה מידה, מכיוון שהם יכולים לזהות נוכחות של פחמן חד חמצני, גז חסר צבע וריח שעלול להיות קטלני בריכוזים גבוהים. ברוב תחומי השיפוט, חובה להתקין גלאי עשן וגלאי CO בכל הבתים החדשים, והם חייבים לעמוד בתקנות ובתקנים מסוימים. מומלץ להתקין גלאי עשן בכל חדר שינה, מחוץ לכל אזור שינה ובכל מפלסי הבית, בעוד שגלאי CO יש להתקין בקרבת אזורי שינה ובכל קומה המכילה מקורות פוטנציאליים של פחמן חד חמצני.

לסיכום, בכל הנוגע להתקנת חשמל בבתים חדשים, ישנן מגוון תקנות שיש לפעול לפיהן כדי להבטיח בטיחות ועמידה בחוקי הבנייה המקומיים. החל מקביעת עומס החשמל הדרוש ועד לקבלת האישורים והבדיקות המתאימים, חשוב לעבוד עם חשמלאי מורשה הבקיא בתקנות אלו ויכול לתת הדרכה לאורך כל התהליך. על ידי שמירה על תקנות אלה, בעלי בתים יכולים להיות סמוכים ובטוחים שמערכות החשמל שלהם בטוחות, אמינות ומתאימות לקוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: